ماندن ...

 

 

 

 

 

 

 نمی توانستم،دیگر نمی توانستم

 

 صدای پایم از انکار راه بر می خاست

 

 و یأسم از صبوری روحم وسیع تر شده بود

 

 و آن بهار، و آن وهم سبز رنگ

 

 که بر دریچه گذر داشت، با دلم می گفت:

 

« نگاه کن

 

تو هیچ گاه پیش نرفتی

 

   تو فرو رفتی..........»

 

 

 



  پسِ هر تیره گی چشم کسی ،روزنی پیدا هست.که در آن


  غم و ظلمت دست می شویند،


   بزم می گیرند؛


   دیگران می گویندد!


    او چه تلخ است با ما ! او چه دیر می آید گاه گاه نزدیکی ما


     کاش می دانستیم؛"

 

 

     تلخی حرف همو از غم تنهایی ست،

 


     باورم نیست ندانیم پاسخ این را که ،

 


                     از چه ما تنهائیم؟

 

 

و این منم

 

 زنی تنها

 

 در آستانه فصلی سرد

 

 در ابتدای درک هستی آلوده ی زمین

 

 و یأس ساده و غمناک آسمان

 

 و ناتوانی این دست های سیمانی.......

 

 

 

 من سردم است......

 

 من سردم است و انگار هیچ وقت گرم نخواهم شد

 

 ............

 

 من سردم است و از گوشواره های صدف بیزارم

 

 من سردم است و می دانم

 

 که از تمامی اوهام سرخ یک شقایق وحشی

 

 جز چند قطره خون

 

 چیزی به جا نخواهد ماند

 

 ایمان بیاوریم

 

 ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد

 

 ایمان بیاوریم به ویرانه های باغ های تخیل

 

 به داس های واژگون شده بیکار

 

 و دانه های زندانی

 

 نگاه کن که چه برفی می بارد...